Na počátku zaháněli hlad osmi stům pacientům a zaměstnancům liberecké nemocnice, dnes se díky nim chutně naobědvá či navečeří každý den až dvanáct tisíc strávníků všech možných profesí. Řeč je o společnosti KNL-Catering s. r. o., která na začátku prosince letošního roku oslavila desetileté působení na stravovacím trhu. A o tom, že za tu dobu ušla obrovský kus cesty, nesvědčí jen množství jídel, která produkuje.

„Začínali jsme se čtyřmi desítkami zaměstnanců, dnes jich máme 260. Vaříme v pěti provozovnách, sami provozujeme 33 firemních jídelen a kantýn. Ale začátky byly těžké. Setkal jsem se s mnoha odmítnutími, nedůvěru vzbuzoval fakt, že jsem se představoval za Krajskou nemocnici Liberec. Asi byla nemocniční strava vnímána jako nezajímavá a fádní a nikdo si neuměl představit, jak kvalitní jídla můžeme nabídnout. Tak jsme vymysleli logo KNL-Catering, a získali pár drobných firem na rozvoz jídla. Zkusili jsme dovážet takzvané ešusy do firem, a to zejména do autoservisů a prodejen aut. No, a tím to začalo… Ze dvou desítek jídel se staly dvě stovky, čímž se rozjelo budování jména. Za čas, v roce 2007, přišla první výběrová řízení do firem Laird a TRW, ve kterých jsme zvítězili nad velkými nadnárodními společnostmi coby lokální poskytovatel stravy. Poté už se podvědomí o naší kvalitní stravě rozneslo a získávali jsme postupně další a další zákazníky ve společnostech z průmyslových zón. Samozřejmě jsme naráželi a stále narážíme na různé potíže, nicméně umíme si s nimi poradit. Problémy byly, jsou a budou, ale naším mottem je, že kdo šlape na brzdu, nikdy nebude první“ vysvětluje Karel Kubelka, jednatel společnosti KNL-Catering.

Úspěch společnosti podle něj tkví především v kvalitě týmu. Jak říká, jednoznačné bohatství firmy je stabilní kvalitní tým manažerů, provozních, šéfkuchařů, kuchařů, prodavaček a ostatního personálu. Celý tým pochopil jeho myšlenku být vždy o krok vřed před konkurencí a pluje na jedné lodi, kterou Karel Kubelka sám hrozně rád kormidluje a vede evidentně správným směrem.

A co je tím, v čem má společnost navrch oproti ostatním konkurentům? „Je to především v námi nastavené koncepci. Koncepci založené na přípravě jídel z kvalitních surovin od lokálních dodavatelů, zaměřené na přípravu jídel po domácku bez použití chemie, koncepci postavené na osobním přístupu k zákazníkovi, slušnosti a poctivosti. Neustále něco zlepšujeme a nabízíme,“ soudí jednatel.

Od rozmachu společnosti jej neodrazuje ani kritika, která přichází především z řad právě konkurentů KNL-Cateringu. Tu vnímá jako pouhý projev závisti, protože podle něj jak celý tým, tak především zákazníci firmy vědí, že jediné co společnost dělá úspěšnou, jsou zmiňované koncepce a kvalita, za kterou si nechá zaplatit, a zaplatit dobře. „Řeči, že podsekáváme ceny, jsou naprosto scestné. Naše cena za službu je v průměru i vyšší, než je cena běžná, čehož jsme si vědomi a snažíme se za to zákazníkům nabízet stále lepší a lepší servis,“ pokračuje Karel Kubelka.

Společnost si za deset let vybudovala hned tři divize, ve kterých úspěšně působí. První z nich je ta, kde začínala – nemocniční stravování pro pacienty liberecké a dnes již i turnovské nemocnice. I tady se snaží služby neustále zlepšovat, nejaktuálněji například pro libereckou nemocnici pořídila zcela nový distribuční systém, prostřednictvím kterého se pacientům ve speciálních termoboxech dostane jídlo v té nejvyšší kvalitě – díky zachování teploty, ale i přesnému a pacientově potřebám odpovídajícímu nutričnímu složení – přímo z kuchyně až na pokoj.

Další divize se specializuje na poskytování cateringových služeb, jako jsou rauty, párty, gardenparty, recepce, firemní večírky a oslavy. Nabízí bohaté zkušenosti a široký záběr – od tradiční staročeské kuchyně přes italské a mexické dobroty po čínskou a thajskou exotiku. Umí zorganizovat společenskou akci v sídle firmy, kongresový catering a klidně rodinnou oslavu u zákazníků na zahradě. Služby ocení klienti také při jednání s obchodním partnerem, při slavnostních příležitostech i neformálních firemních večírcích.

„Každá naše akce je originál. Zahrnuje jídla ze všech koutů světa, koktejly od profesionálních barmanů, servis pokrývající pronájem prostor, květinovou výzdobu, hudbu i profesionálního moderátora. KNL-Catering se nespokojil jen s myšlenkou kvalitního „NASYCENÍ A NAPOJENÍ“ svých klientů a začal se plnohodnotně věnovat i takzvaným akcím na klíč, mezi které patří realizace svateb, pořádání dětských dnů nebo také team buildingů pro malé i velké subjekty,“ popisuje jednatel.

Objemově největší oblastí je závodní stravování. Jídelny a bufety jsou výjimečné svou zákaznickou strukturou, kde chce společnost uspokojit široké spektrum strávníků různých sociálních skupin. Klade velký důraz na komunikaci se zákazníky, kteří jsou neustále informováni o připravovaných a probíhajících gastronomických akcích, stejně tak o denní nabídce.

„Ke každé své provozovně přistupujeme jako k jedinečné akvizici, kdy za svými službami vidíme konkrétní hosty, kterým jsou na míru podle jejich potřeb poskytovány služby nejvyšší úrovně. Naši kuchaři jídla nevyrábějí, ale vaří s péčí osobního přístupu a klasických postupů se zapojením prvků moderní gastronomie,“ vysvětluje Kubelka.

Kromě již zmíněných zákazníků, společností Laird a TRW, se mezi další významné řadí DENSO, MAGNA, Monroe, GAT, KSM, Knorr Bremse, Schenker, Liplastec, Airs, Krajský úřad Libereckého kraje, VUTS, DGS, Trumpf, Ontex, Slévárna Liaz, Sigmaplast, SFS Turnov a mnohé další.

Karel Kubelka sám pracuje ve společnosti od jejího samého počátku. V roce 2006 do ní nastoupil na pozici vedoucí stravování pro zaměstnance. Již předtím nasbíral zkušenosti v gastroprovozech během vlastního podnikání, kdy v areálu liberecké nemocnice provozoval restaurace a kantýnu. Původně ve firmě nechtěl zůstat dlouho, nicméně za ním přišel s nabídkou spolupráce, ve které uviděl možnosti vlastní seberealizace, generální ředitel Krajské nemocnice Liberec, a.s. Luděk Nečesaný a z prozatímního zaměstnání se stal běh na dlouhou trať, který dovedl KNL-Catering až tam, kde je dnes. A ani současný obrovský záběr společnosti a podíl na trhu nejsou pro Karla Kubelku těmi konečnými.

„Momentálně jsou naše výrobní kapacity plné a hledáme nové možnosti. Ale máme další plány na rozvoj, zejména ve výrobě chlazené stravy pod vlastní značkou, a když se nám podaří sehnat výrobní prostory, tak se nám otevře další volná kapacita na další rozvoj,“ uzavírá.

Objem zakázek a hospodaření stojí i za faktem, že se z KNL-Cateringu stala samostatná dceřiná společnost Krajské nemocnice Liberec, a.s.

Tisková zpráva ke stažení

Všechny novinky